130 میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه‌آهن میانه – اردبیل اختصاص یافت

به گزارش‌ خبرگزاری تسنیم از اردبیل،  به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، ‌عباس خطیبی  درباره راه‌آهن میانه-اردبیل اظهار داشت: این مسیر ریلی 175 کیلومتر است که پیشرفت فیزیکی آن در بخش زیرسازی به 80 درصد رسیده و برنامه‌ریزی شده است تا پایان سال 98 و یا اوایل سال 99 کل عملیات زیرسازی این مسیر تکمیل شود.

وی از رشد 12 درصدی عملیات زیرسازی در کمتر از 10 ماه گذشته خبر داد و افزود: راه‌آهن میانه- اردبیل با توجه به توپوگرافی منطقه و کوهستانی بودن مسیر از نظر میزان و نوع ابنیه فنی یکی از خطوط ریلی منحصر به فرد در کشور است و به همین دلیل این میزان پیشرفت در پروژه طی این مدت زمان کم نظیر محسوب می‌شود.

خطیبی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 750 دستگاه ماشین‌آلات و بیش از 1700 نفر نیروی کار در این پروژه فعال هستند.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها اظهار داشت: در این مسیر ریلی قریب به 28 میلیون متر مکعب عملیات خاکبرداری، 7.7 میلیون متر مکعب خاکریزی و 950 هزار متر مکعب بتن‌ریزی صورت می‌گیرد.

خطیبی افزود: راه‌آهن میانه- اردبیل دارای 64 دستگاه تونل و گالری به طول 27 کیلومتر و 33 دهانه پل به طول بیش از 5.5کیلومتر است که بزرگترین تونل مسیر به طول 1200 متر و بزرگترین پل به طول 600 متر بخشی از ابنیه فنی این محور است.

وی پل «آرپاچای» در راه‌آهن میانه- اردبیل را مرتفع‌ترین پل ریلی کشور دانست و گفت: این پل یکی از منحصر به فرد‌ترین پل‌های ریلی کشور است که پنج دهانه دارد و ارتفاع دهانه میانی آن 63 متر و ارتفاع پایه آن 85 متر است ، پل مذکور 240 متر طول دارد و با پیشرفت فیزیکی 50 درصدی در حال اجرا است.

خطیبی اعتبار سال جاری پروژه راه‌آهن میانه-اردبیل را 130 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود:‌ این اعتبار از محل بودجه عمومی تامین خواهد شد و با توجه به قانون ماده 56 و فاینانس داخلی این پروژه، مقرر است 250 میلیارد تومان از محل سایر منابع نیز به این پروژه تخصیص یابد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن درباره ایستگاه راه‌آهن اردبیل هم گفت: مساحت کل ایستگاه اردبیل 24 هزار و 200 متر مربع و ساختمان مسافری آن 5 هزار و 700 متر مربع است که با پیشرفت فیزیکی 77 درصدی در این بخش در حال اجرا است.‌

انتهای پیام/ح