مرکزی| دولت باید حل مشکلات معیشتی معلمان را در دستور کار قرار دهد

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علی‌اکبر کریمی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز معلم استان مرکزی با اشاره به جایگاه و نقش معلمان در پشیرفت کشور اظهار داشت: معلمان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های کشور هستند، هم‌اکنون کسانی که معلمان تربیت کردند در نقاط مختلف کشور مشغول ارائه خدمات هستند.

وی افزود: جامعه فرهنگیان علی‌رغم تمام کمبودها و کاستی‌ها همواره با سخاوت تمام اهتمام و داشته‌های خود را با تمام وجود وقف فرزندان کشور و آینده آن کردند، هیچ قشری به‌اندازه معلمان و اساتید در راستای اعتلای کشور تلاش نکرده‌اند.

کریمی بیان کرد: این درحالی است که معلم کارگزار اصلی تعلیم و تربیت و قلب تپنده نظام آموزشی هر کشوری است و با کوشش خردمندانه اوست که اهداف متعالی نظام آموزشی آن کشور محقق می‌شود و آنچه کودکان، نوجوانان و جوانان در مدرسه کسب می‌کنند، متاثر از خصوصیات، کیفیات، شایستگی‌های علمی، فرهنگی، دینی، تربیتی، اجتماعی، اخلاقی و معنوی معلمان است.

وی ادامه داد: بی‌تردید معلم در دگرگونی نظام آموزشی به اندازه همه عوامل نظام نقش داشته و اثرگذار است، به گونه‌ای که می‌توان سطح دانش، توانایی وکیفیت علمی هرکشور را از سطح دانش، توانایی،کیفیت و مهارت معلمان آن کشور تشخیص داد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر دستاورد بزرگی در علم و فناوری در رشته‌های مختلف داشته‌ایم به سبب تلاش زحمات معلمان بوده است.

وی عنوان کرد: فرهنگیان وارثان شجاعت و فرهنگ بالای ایرانی اسلامی هستند و بزگانی همچون شهید بهشتی، باهنر، رجایی و… برخاسته از مجموعه ای بودند که با شجاعت مثال زدنی، دل در گرو دین و امام راحل داشتند.  

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: مسئولین در هر جایگاه و مقامی باید به منزلت و مقام معلمان توجه کنند و اینگونه نباشد که یک معلم برای امرار معاش شرمنده شود چراکه توجه به منزلت معلمان ، توسعه و پیشرفت کشور را به دنبال خواهد داشت.

کریمی بیان کرد: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا اوضاع معلمان بهبود پیدا کند و همه مسئولان از شرمندگی فرهنگیان خارج شوند، و بتوانیم حق آنها را به عنوان یک قشر اثرگذار، فرهیخته  و موثر ادا کنیم.

وی اضافه کرد: علی‌رغم همه پیشرفت‌ها و تحولات شگرف علمی جهان، در دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات، هنوز هیچ جایگزین بی‌بدیلی برای معلم یافت نشده است؛ بنابراین هر تغییر و تحولی درکیفیت آموزشی و هرتلاشی برای تغییر بنیادی نظام، بدون تحول در نظام معلمی امکان‌پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام/ ع